『電氣おじさん』の楽しいブログ

電気に関すること、精神疾患(統合失調症)を患っているのでその経験談と生きかたについてのブログにしていこうかと思います。

宇宙誕生?地球誕生?生命誕生? Birth of the Universe? Birth of the Earth? The birth of life?

こんばんはー!

『電氣おじさん』でーす(^_^)

宇宙誕生と地球誕生と生命誕生の物語を創造してみたよー
よかったら見てねー

 

はるか昔、宇宙は何もない暗闇でいっぱいでした。でも、その中にはちっちゃな粒子がたくさんあって、ぐるぐる動いていました。その粒子たちは、たくさんぶつかったり、結びついたりしながら、次第に大きなものができるようになったんです。

そのうち、粒子たちが集まって星と呼ばれる大きな光る玉ができました。星はとても大きくて熱いです。その周りにはガスや塵(ちり)が集まって、たくさんの星ができました。

そして、私たちの地球もその一つ。地球は岩や氷が集まってできました。最初はとても熱くて、たくさんの岩や火山がありました。それから、雨が降って、大きな海ができました。

地球の海の中で、小さな生き物が生まれました。最初はとても小さな微生物でしたが、だんだんと大きくなって、さまざまな生き物が地球に生まれました。そして、その中には私たち人間もいて、地球で暮らしています。

宇宙と地球の誕生のストーリーは、粒子が集まって大きなものができるという不思議な物語です。これからも宇宙や地球の不思議をたくさん学んで、もっと深く知っていこうね!

 

どうだったかな?

面白かった?

 

『電氣おじさん』でしたー(^_^)/~

 

Good evening!

This is "Uncle Denki"(^_^)

I created a story about the birth of the universe, the birth of the earth, and the birth of life!
Please have a look if you like!

 


A long time ago, the universe was full of nothing but darkness. But there were many tiny particles moving in circles. These particles collided and connected with each other, and gradually formed larger and larger objects.

Eventually, the particles came together to form a big shiny ball called a star. Stars are very large and hot. Around them, gas and dust gathered and many stars were formed.

And our Earth is one of them. The earth was formed from rocks and ice. At first it was very hot and there were many rocks and volcanoes. Then it rained and a big ocean was formed.

In the Earth's oceans, little creatures were born. At first they were very small microorganisms, but gradually they grew larger and larger, and many different creatures were born on the earth. And we humans are among them, living on the Earth.

The story of the birth of the universe and the earth is a mysterious tale of particles coming together to form something big. Let's continue to learn a lot about the wonders of the universe and the earth and get to know them more deeply!

 


How was it?

Was it fun?

 


It was "Electric Uncle Ki".