『電氣おじさん』の楽しいブログ

電気に関すること、精神疾患(統合失調症)を患っているのでその経験談と生きかたについてのブログにしていこうかと思います。

マザーアースへ Go to Mother Earth 

マザーアースへ

 

こんにちは、マザーアース。私たちはあなたが大好きです。あなたが生み出したすべてのもの、動物、植物、虫たち、お魚たち、みんなが大好きです。いつも私たちにエネルギーをくれてありがとう。太陽の光や雨、風、土、みんなあなたが私たちにくれる大切な贈り物です。

 

でも、最近あなたが疲れているように感じます。私たち人間があなたを傷つけているのかもしれません。ごめんなさい。私たちがたくさんの木を切り倒したり、川や海を汚したり、空気を汚したりしているからかもしれません。あなたが苦しんでいるのを見ると、とても悲しいです。

 

それでも、どうか生き急がないでください。もし、あなたが疲れていて、「もうしにたい」と感じているなら、とても心配です。私たちが原因であなたがそう感じているなら、本当に申し訳ないです。でも、少しだけ待ってください。私たちは今、あなたを助けるために色々なことを学んで、努力しています。

 

私たちは、もっと木を植えたり、川や海をきれいにしたり、空気をきれいにする方法を見つけたりしています。そして、ゴミを減らす方法や、自然を守るための新しいエネルギーを使う方法も考えています。私たち一人一人が、小さなことから始めることが大切だと気づいています。

 

例えば、ゴミを捨てるときはちゃんと分けて捨てるようにしたり、水を無駄にしないように気をつけたり、必要以上に電気を使わないようにしたりしています。みんなで協力して、あなたを元気にするために頑張ります。

 

子どもたちも大人たちも、みんなが一緒に力を合わせて、あなたを守るために一生懸命です。私たちはあなたの美しい自然を、未来の子どもたちにも見せたいと思っています。だから、どうかもう少しだけ頑張ってください。

 

あなたが元気になると、私たちももっと元気になります。動物たちも、植物たちも、みんながもっと幸せに過ごせるようになります。あなたの笑顔を取り戻すために、私たちは何でもします。

 

マザーアース、本当にいつもありがとう。私たちはあなたを愛しています。これからも一緒に、より良い未来を作りましょう。どうか、少しだけ待ってください。そして、私たちがあなたを助けることができるように、見守っていてください。

 

これからもどうぞよろしくお願いします。

Dear Mother Earth


Hello Mother Earth. We love you. We love everything you have created, the animals, the plants, the bugs, the fish, everyone. Thank you for always giving us energy. The sunshine, the rain, the wind, the soil, they are all precious gifts you give us.

 


But lately I feel you are getting tired. Maybe we humans are hurting you. I am sorry. Maybe it is because we are chopping down so many trees, polluting the rivers and oceans, and polluting the air. It saddens me so much to see you suffering.

 


Still, please do not rush to live. If you are tired and feel that you want to die, I am very worried. If you are feeling that way because of us, I am so sorry. But please wait a little. We are learning and working hard to help you right now.

 


We are planting more trees, cleaning our rivers and oceans, finding ways to clean the air. And we are also finding ways to reduce waste and use new energy sources to protect nature. We realize that it is important for each of us to start small.

 


For example, we make sure to separate our garbage properly when we throw it away, we try not to waste water, and we try not to use more electricity than we need. Working together, we all do our best to make you feel better.

 


Children and adults, all working together, are doing our best to protect you. We want to show your beautiful nature to our future children as well. So please, please hang in there just a little bit longer.

 


When you are healthy, we will be even more healthy. The animals, the plants, everyone will be happier. We will do whatever we can to bring back your smile.

 


Mother Earth, thank you so much for everything. We love you. Let's continue to work together to create a better future. Please, just give us a moment. And please watch over us so that we can help you.

 


Please keep up the good work.