『電氣おじさん』の楽しいブログ

電気に関すること、精神疾患(統合失調症)を患っているのでその経験談と生きかたについてのブログにしていこうかと思います。

僕は統合失調症ですが・・・ I'm schizophrenic...

 

 

こんにちは(^_^)!

お久しぶりですね。『電氣おじさん』です!

 

あまりに久しぶりすぎて忘れてしまったかな?

ちょこっとだけ元氣を取り戻したんで投稿してみようかと思いました。

僕の患う統合失調症についてですが、なぜ?統合失調症になってしまったのか?考えてみました。あくまでも、私見です。

 

過去を振りかえれば、幼少時代の家庭環境と自らが持っていたであろう障害が原因にあったかもしれません。

 

家庭環境は母子家庭、貧困、家庭不和など

自分の障害は発達障害(多分グレーゾーン)、コミュニケーション障害など

 

僕たち、兄弟の家庭環境

僕たち、兄弟の家庭環境は、多くの試練を伴うものでした。母子家庭で育ち、貧困に苦しみ、家庭内の不和も絶えませんでした。その上、発達障害があり、コミュニケーションに困難を抱えていました。これらの困難は、僕たち、兄弟の成長過程に大きな影響を与えました。

 

母子家庭と貧困

母は、僕たち、兄弟を一人で育てるために昼夜を問わず働いていました。彼女の努力にもかかわらず、経済的な余裕はほとんどありませんでした。毎日が生き延びるための戦いのようでした。それでも母は、僕たち、兄弟にできる限りの愛情を注いでくれました。

 

家庭不和

家庭内の不和も、僕の心に深い影を落としました。母が仕事で疲れ果てて帰宅すると、僕たち、兄弟の間には緊張が漂いました。母はストレスを抱え、時には感情を抑えきれずに僕たち、兄弟に怒りをぶつけることもありました。同居していた祖父と母とのケンカも日常にあたりまえのように繰り広げられていました。僕たち、兄弟はどう対処すればいいのかわからず、ただ耐えることしかできませんでした。

 

発達障害とコミュニケーション障害

発達障害により、僕は他人とのコミュニケーションに大きな困難を感じていました。言葉がうまく出てこなかったり、教科書を上手に読むことができなかったり、相手の意図を理解するのが難しかったりしました。そのため、学校では友達を作るのが難しく、孤立することが多かったです。クラスメートや教師との関係もぎこちなく、理解されないことに苦しみました。

 

もう一人の自分の誕生

これらの多くのストレスから逃れるために、僕は自分の中にもう一人の自分を生み出しました。現実の辛さから逃れるための避難場所として、想像の中で理想的な自分を作り上げたのです。このもう一人の自分は、現実の僕とは異なり、強く、自信に満ち、困難に立ち向かう勇気を持っていました。おそらく、この瞬間に精神機能が分裂してしまった、始まりだったのではないかと思います。「彼」は僕の心の中で支えとなり、どんなに厳しい現実でも希望を失わずにいられるようにしてくれました。「彼」と対話することで、僕は自分を励まし、困難に立ち向かう力を得ることができました。

 

しかし、「彼」は疲れきってしまったのか、役目を終えたと思ったのか、私から離れてしまいました。その瞬間から、弱くて自信も勇気も失ってしまった自分になってしまいました。私は極度のうつ状態になってしまいました。

 

自分の中の「あいつ」の存在

「彼」がいなくなってしまった後、僕を攻撃する存在、「あいつ」が現れるようになりました。「あいつ」は僕の弱さや不安を突き、僕を自己否定に追い込みました。「どうせ何をやっても無駄だ」「お前は誰にも必要とされていない」「〇んでしまえ」という声が、頭の中で響き渡りました。時には、自分自身を傷つけたいという衝動に駆られることもありました。

 

「彼」と会いたい、話したいと思っても、再び現れることは無いかもしれません。

いまだに居座り続ける「あいつ」ですが、必死で消そうとしても、消えることはありません。消そうとすると反発してくるんです。もう、受け入れるしかないのかもしれません。

 

勇気をくれた「彼」も、僕を自己否定した「あいつ」も僕自身。それぞれの存在を認めてあげて、「彼」にありがとう。あまり言いたくないけど「あいつ」にもありがとう。

いままで、頑張ってくれた自分自身にありがとうって伝えたいと思う。

 

お読みいただきありがとうございます(_ _)

『電氣おじさん』でした。

 

Hello (^_^)!

It's been a while, hasn't it? It's been a while!

 


It's been so long, I guess I forgot about you.

I've regained a little bit of my energy, so I thought I'd post this.

I'd like to talk about my schizophrenia. Why did I become schizophrenic? I have been thinking about it. This is just my personal opinion.

 


Looking back on my past, it may have been due to my family environment in my childhood and the disability I may have had.

 


My family environment included single motherhood, poverty, and family discord.

My own disabilities include developmental disabilities (probably in the gray zone), communication disorders, etc.

 


Family environment of us and our siblings

My siblings and I had a trying family environment. Growing up in a single-parent home, we suffered from poverty, and there was constant discord in the family. In addition, we were developmentally disabled and had difficulty communicating with each other. These difficulties had a profound impact on the way we, my siblings, grew up.

 


Motherhood and Poverty

My mother worked day and night to raise us and my siblings on her own. Despite her efforts, we had very little financial means. Every day was like a fight for survival. Even so, my mother gave us, her siblings, as much love as she could.

 


Family Discord

Family discord also cast a deep shadow over my mind. When my mother came home exhausted from work, there was a lot of tension between my siblings and me. My mother was stressed out, and sometimes she would lose control of her emotions and lash out at my siblings and I. My grandfather, who lived with my mother, and I were both very close to our mother. Fights between my grandfather and my mother, who lived with us, were a common occurrence. My siblings and I did not know how to deal with it and could only endure it.

 


Developmental Disabilities and Communication Disorders

Because of my developmental disability, I had great difficulty communicating with others. I had trouble with words, reading textbooks, and understanding the intentions of others. Because of this, it was difficult for me to make friends at school, and I often felt isolated. My relationships with classmates and teachers were also awkward, and I suffered from not being understood.

 


The Birth of My Other Self

To escape these many stresses, I created another self within me. I created an ideal self in my imagination as a refuge from the pain of reality. This other self, unlike the real me, was strong, confident, and courageous enough to face difficulties. Perhaps this moment was the beginning of a split in my mental functioning. He” became a source of support in my mind and helped me to keep hope alive no matter how harsh the reality. Talking with “him” encouraged me and gave me the strength to face my difficulties.

 


However, “he” became exhausted, or perhaps he thought he had done his job, and left me. From that moment on, I became weak and lost my confidence and courage. I became extremely depressed.

 


The presence of “him” in my life

After “he” was gone, “that guy,” the entity that attacked me, began to appear. He” pushed me into self-denial by attacking my weaknesses and insecurities. I heard his voice echoing in my head, “It doesn't matter what you do,” “No one needs you,” “You're nothing,” “You're nothing,” “You're nothing,” “You're nothing,” and “You're nothing. Sometimes I felt the urge to hurt myself.

 


Even if I wanted to see or talk to “him,” he might never reappear.

It is “that guy” who still lingers around, but even if I try desperately to erase him, he will not disappear. When I try to erase it, it rebels against me. I may have no choice but to accept it now.

 


The “him” who gave me courage and the “him” who denied me are both me. I thank “him” for acknowledging the existence of each of them. I hate to say it, but thank you to “him” too.

I would like to say thank you to myself for my efforts until now.

 


Thank you for reading this (_ _)

This was “Uncle Denki”.