『電氣おじさん』の楽しいブログ

電気に関すること、精神疾患(統合失調症)を患っているのでその経験談と生きかたについてのブログにしていこうかと思います。

「人間学」と「電気学」との出会い

こんにちは(^_^)

『電気おじさん』ですよ。

 

『電気おじさん』が電気に興味を持ったきっかけについてお話しするね。

 

父は暴力的な人だった。母は慈愛の人だった。

なぜ、母は父に惹かれたのだろうか?

父の情熱に惹かれたのではないだろうか?

父の奥に秘められた優しさに惹かれたのではないだろうか?

そして、僕たち兄弟は生れた。

父の優しき情熱と母の慈愛の心を受け継いで生まれた。

とても良い父と母に恵まれた僕たち。

僕たちは喜んだ。

父と母と僕と弟。

永遠に幸せが続くと思った。

でも、違った僕が3才で弟が1才の時に父と母は離れた。

父の暴力が原因だった。

母と僕と弟は父から離れ母の生家で暮らすことになった。

ひいばあさんとおじいさんとおばあさんと母と僕と弟。

環境が変われば幸せは続くのだと思った。

でも、違った。

おじいさんと母はよくケンカをしていた。

なぜ、人は暴力を振るいケンカをするのだろうか?

人間学」を学ぶスタートを切った。

僕と弟は、こんな状況が続くことに嫌気がさした。

嫌だ。嫌だ。嫌だ。

僕は、一人ぼっちが好きだった。

野山を駆けまわったり。

川に飛び込んで泳いだり。

美しい草木を眺めたり。

虫や動物と触れあったり。

たくさんの嫌なことを忘れることができた。

ある日、家に電気工事のおじさんがやってきた。

電気の話しをしているようだった。

僕は「電気」って何?って思った。

大人が怖かった僕は聞けなかった。

でも、話しを聞いてると

夜に家の中を明るくするもの

テレビや冷蔵庫やレンジを動かすものが電気なんだと気がついた。

家の中の電気をくまなく調べた。

電気はどうやって家の中に存在するのか?

電気とは何者だ?

「電気学」を学ぶスタートを切った。

 

様々なことに興味を持ち「学ぶ」ことの大切さが子どもたちに伝わればいいな

 

English ver↓

My father was a violent man. My mother was a compassionate person.
Why was my mother attracted to my father?
Wasn't she attracted by my father's passion?
Wasn't she attracted by my father's hidden tenderness?
And then we, my siblings, were born.
We were born with our father's gentle passion and our mother's loving heart.
We were blessed with a very good father and mother.
We were happy.
Father, mother, me and my brother.
We thought that our happiness would last forever.
When I was 3 years old and my brother was 1 year old, my mother and father separated.
It was because of my father's violence.
My mother, my brother, and I had to leave my father and live in my mother's birthplace.
My great-grandmother, grandfather, grandmother, mother, me, and my brother.
I thought that happiness would continue as long as the environment changed.
But I was wrong.
My grandfather and mother often fought.
Why do people fight violently?
We started to study "anthropology.
My brother and I were fed up with this situation.
I don't want to. No. No. No. No. I liked being alone.
I liked being alone.
Running around in the fields and mountains.
Jumping into the river and swimming.
Gazing at beautiful plants and trees.
Touching insects and animals.
I was able to forget a lot of bad things.
One day, an electrician came to our house.
He seemed to be talking about electricity.
What is electricity? I wondered.
I was afraid of adults, so I couldn't ask him.
But when I heard what he was talking about
The thing that lights up the house at night
I realized that electricity is what makes the TV, refrigerator, and microwave work.
I looked everywhere in the house for electricity.
How does electricity exist in a house?
Who is electricity?
He got his start in "learning about electricity."

I hope the children will understand the importance of being interested in various things and "learning" about them!

 

『電気おじさん』でした。

またね(^_^)/~